Pages

Tuesday 10 June 2014

Kulit Bermasalah & Anda Rasa Down??

Assalamualaikum dan selamat petang kawan-kawan...
Terasa ingin berkongsi sedikit informasi tentang mengatasi masalah kulit yang sering berlaku apabila perubahan cuaca melanda. Kebiasaannya kita akan diperkenalkan dengan produk-produk kecantikan yang mengandungi vitamin C dan juga vitamin E. Tahukah anda mengapa?

Vitamin E dan Vitamin C adalah ANTIOKSIDAN yang bagus untuk mendapatkan kulit yang sihat dan cantik.

Untuk pengetahuan kawan-kawan, perubahan cuaca yang kita alami sekarang berpunca daripada pencemaran udara, alam sekitar dan juga terlalu banyak pembebasan gas-gas yang menyebabkan lapisan ozon semakin menipis. Hal ini secara tidak langsung juga menyebabkan sinaran UV memancar dengan terik terik tanpa perlindungan. Keadaan ini juga telah menyebabkan pembebasan radikal bebas yang membawa kesan yang sangat teruk kepada kulit kita yang sentisa terdedah dalam aktiviti seharian. Vitamin C dan Vitamin E akan memainkan peranannya sebagai antioksidan bagi menghalang dan juga memusnahkan radikal bebas yang menyebabkan kulit bermasalah seperti kulit kering, berminyak, berjerawat, berjeragat, kulit kusam dan berparut yang sangat degil untuk hilang.

Vitamin asas untuk kecantikan yang disediakan oleh Shaklee ialah:-

B-Complex
Mengandungi 8 kumpulan vitamin vitamin B yang melengkapi antara satu sama lain. Ianya membantu untuk mengekalkan tona kulit yang sekata. Vitamin B3 yang terdapat dalam B-Complex membantu melembapkan dan memeberi perlindungan kepada kulit. Menstabilkan hormon dan juga mengurangkan stress yang boleh mengganggu kesihatan kulit yang boleh menyebabkan pertumbuhan jerawat.

Vitamin-C 500mg
Antioksidan yang berfungsi untuk melindungi antioksidan lain. Ianya juga bertujuan untuk mmperlahankan proses kerosakan pada kulit yang yang berpunca oleh radikal bebas  yang boleh menyebabkan kemusnahan kolagen serta masalh kulit kering, kedutan dan  garis penuaan. Vitamin C ini juga merupakan bahan utama dalam bahan sintesis kolagen selain daripada bertindak melindungi dan memperbaiki sel-sel kulit.

Vitamin E Complex
Merupakan antioksidan yang paling kuat dan ianya tidak boleh dihasilkan oleh badan. Berfunsi sebagai peneutral radikal bebas serta mencegah proses penuaan daripada berlaku. Ia juga merupakan ejen yang merangsang kelembap-an kulit secara semulajadi dan menjag keremajaan kulit agar halus mulus.

Antara testimoni pengguna Set Skincare:



Berminat???
Add/Pm Facebook
Sms/WhatsApp 019-5416295

No comments:

Post a Comment