Pages

Thursday 2 October 2014

Minyak ooo Minyak!!!

Assalamulaikum wbt..


Salam 1 Malaysia pengunjung blogku..

Minyak naik lagi???Haish..Macamana ni?? Cukup ke duit gaji aku ni?? Lepas ni mesti harga barang-barang pon naik..Stress la camni..

Ahaa ni la salah satu punca stress dalam hidup kita. TEKANAN SEHARIAN. Pernahkan kita tengok hari ni dia bergelak ketawa dengan kita tiba-tiba kita dikejutkan oleh berita kehilangan insan yang jauh mahupun dekat. Bila diselidik ianya disebabkan serangan jantung, pendarahan dalam otak dan paras darah terlalu tinggi. Tak dapat nafi ianya memang berpunca dari STRESS @ TEKANAN.

Stress adalah masalah dalam hidup kita. Something yang always kita kena lalui walau sepositif mana pun diri kita. Ada kesan yang baik ada kesan yang buruk tetapi lebih banyak buruk. Apa yang baik stress ni buat kita sentiasa bersemangat untuk mencuri peluang untuk mencari dan mencipta kebahagiaan sementara di dunia ini. Tetapi ramai antara kita memperoleh kesan buruk. Kenapa begitu???

Stress Adalah Pembunuh..!!!

Apa Yang Berlaku Kepada Tubuh Ketika Stress
Kepala : Stres menyebabkan Kemurungan, sensitif, kelesuan, kebosanan, tiada motivasi, hilang selera, hilang tumpuan, susah tidur, mimpi buruk, risau, berdebar-debar dan sakit kepala serius.
Kulit : Menyebabkan masalah kulit berpanjangan seperti jerawat.
Jantung : Meningkatkan tekanan darah dan denyutan jantung, meningkatkan kolesterol jahat dan kemungkinan-kemungkinan serangan jantung.
Sendi dan Otot : Mengalami kesakitan,  ketegangan dan kepadatan tulang yang rendah.
Perut : Kekejangan perut, kembung, loya dan berat badan yang tidak stabil.
Pankreas : kekurangan pengeluaran insulin yang bolih meningkatkan risiko kencing manis.
Usus : Masalah penghadaman dan sistem usus seperti cirit birit dan sembelit.
Sistem Pembiakkan : Kurang keinginan sex, kurang pengeluaran sperma kepada lelaki dan kesakitan ketika haid bagi wanita.
Sistem Immuniti : Kurang daya tahan terhadap serangan penyakit dan penyembuhan penyakit yang lemah. Paling serius membawa kepada penyakit kanser kerana kurang kemampuan melawan serangan radikal bebas.
Banyaknya kesan buruk bila kita stress. Sebaiknya kita berusaha untuk mengatasi stress kita dengan mengubah gaya hidup dan cara pengambilan makanan. Haa..sebut pasal pengambilan makanan Shaklee ada menyediakan produk yang mana ianya membantu kita menghadapi stress dalam kehidupan seharian. Nama Glamournya ialah B-COMPLEX.
Manfaat Shaklee B Complex
Shaklee B-Complex adalah vitamin penting yang tidak dapat dibuat oleh tubuh. Oleh itu ia mesti diperolehi dari luar melalui makanan dan vitamin semulajadi.
Shaklee B-Complex juga merupakan vitamin larut air bermakna tidak dapat disimpan lama olih badan dan akan kehilangan melalui peluh dan air kencing. Olih itu pengambilan yang berterusan diperlukan agar tidak kekurangan vitamin B-Complex.
Keistimewaan Shaklee B-Complex ialah ianya lengkap mengandungi kelapan-lapan B dengan nilai 100 daily value (dv) atau lebih,  seperti yang digariskan olih Food and Drug Administration (FDA).
Untuk pilihan bijak, baca dahulu label yang terdapat dibotol vitamin anda. Pastikan vitamin B anda mempunyai kelapan-lapan B, kebanyakan vitamin B dipasaran hanya mengandungi 7 B kebawah sahaja. Biotin adalah elemen vitamin B yang paling mahal untuk diperolehi biasanya tidak diberikan oleh jenama lain walaupun yang mempunyai nama besar dalam industri. Disinilah letaknya kewibawaan jenama shaklee sebagai pemimpin di dalam industri.
Bagaimana B-Complex Boleh Membantu??
  1. Vitamin B1menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan metabolisma
  2. Vitamin B2 Memproses asid amino dan lemak.Juga membantu mengaktifkan vitamin B-6 dan asid folic.
  3. Vitamin B3Membantu mengurngkan kolestrol didalam darah dan pengaliran kolestrol dalam darah;membantu dalam kesihatan kulit yang baik,membantu sistem pencernaan.. Kajian klinikal membuktikan kadar B3 yang rendah dapat menyebabkan depresi dan seterusnya meninggikan kadar utk menjadikan seseorang psyco/sakit mental
  4. Vitamin B5Membantu mengurangkan stress fizikal/mental; membantu mengurangkan penuaan pramatang
  5. Vitamin B6Vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin didalam otak kerana ketidak seimbangan serotonin akan menyebabkan depressi..
  6. Vitamin B9Bersama2 dengan vitamin B12, vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter as well as aktiviti mengurangkan depresi didlm badan
  7. Vitamin B12Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan B12 akan menyebabkan depressi,tidak tenteram

Testimoni Pengguna B-Complex

Untuk Keterangan Lanjut:
Adila Ibrahim | 019-5416295
SID 1125778

No comments:

Post a Comment