Pages

Sunday 25 May 2014

Vitamin Ketika Berpantang

Berpantang merupakan satu tempoh yang perlu dilalui oleh golongan wanita selepas bersalin sama ada bersalin secara normal atau ceaser. Dalam tempoh ini, kebiasaannya membuatkan ibu-ibu menjadi sensitif dan mudah stress.

Semasa berpantang, pelbagai benda datang menghantui pemikiran. Lebih-lebih lagi apabila encik suami sibuk bekerja tanpa mempedulikan keadaan kita sewaktu berpantang terutama pada tempoh permulaan pantang.

Mesti bermain-main di fikiran kenapa mudah stress dan menjadi begitu sensitif sedangkan sebelum ini tidak pernah kisah tentang semua hal sebegini. Untuk pengetahuan ibu-ibu semua dan juga encik suami, sewaktu tempoh berpanatang si ibu cepat stress kerana mengalami pelbagai bentuk tekanan dan emeosi akibat perubahan fizikal terutamanya dan ditambah lagi ketika melahirkan anak, tenaga dikerah sepenuhnya, urat saraf banyak yang cedera dan luka terjadi pada bahagian tertentu yang menyukarkan keadaan si ibu untuk melakukan pergerakan seperti biasa.

Oleh itu, hal ehwal pemakanan si ibu hendaklah diberi perhatian untuk mengawal emosi ibu dan mengurangkan risiko radang pada bahagian yang luka. Vitamin Bersalin Shaklee mampu membantu si ibu menangani stress di dalam tempoh berpantang dan dalam tempoh yang sama menambah tenaga dan membantu menyembuhkan luka si ibu dengan lebih cepat.


Supplemen Bersalin Shaklee & Kebaikannya


B-COMPLEX
Membantu mengawal emosi ibu, memberikan rasa tenang dan kurangkan stress.

VITALEA
Merupakan multivitamin TERHEBAT yang membantu ibu kekal bertenaga sepanjang tempoh berpantang dan mampu menguruskan anak dan kerja rumah yang ringan walaupun berpantang.

OSTEMATRIX
Kalsium yang membantu ibu mengurangkan lenguh badan, mengekalkan kalsium yang penting terutama untuk ibu menyusu dan mengurangkan sembelit dan keletihan.

ZINC
Merupakan komponen utama ikan haruan yang membantu luka bersalin cepat sembuh, sama ada luka bersalin normal ceaser.

ESP
Merupakan protein terbaik yang merupakan milkbooster  terhebat selain membantu menyembuhkan luka dengan cepat.
(Optional jika ada budget lebih)


Berminat?
Add/PM FB Adila Ibrahim
Call/Sms 019-5416295
Shaklee Independent Distributor
Buat keputusan yang bijak untuk mendapat hasil yang posistif.


No comments:

Post a Comment